25 Ogos 2010

Abg kimie kena sengat tebuan

Salam,


Hari ni saya ambil cuti kecemasan....terpaksa ambil sebab pagi tadi memang saya nak pegi kerja...hari ni abg kimie tak sihat jadi dia tak nak pergi sekolah..ok lah kan..so saya pergi kerja abahnya hantar, abg kimie nak ikut...kami pergi naik moto jer sbb boleh lalu ikut jln shortcut..ikut jalan mini tar tengah2 sawah bendang...dah on the way dekat nak sampai ofis tiba2 abg kimie mengelupur....pastu dia nangis...sebelum tu nampaklah binatang kaler hitam kat sebelah dia..rupa2nya dia dah kena sengat dgn tebuan...cepat2 hubby stop moto dan tengok tapak tangan dia...dia dah nangis2 kuat masa nie..sakit sangat2...apalagi kami pun patah balik p klinik mutiara...nasib baik klinik ni buka awal...tempat kena sengat tu kuar darah sikit...

masa kat klinik pun asyik nangis jer dia sebab tahan sakit...doktor pulak lambat nak panggil...terketar2 tangan dia.....dia tak pernah kena macam nie..apa lagi meraung la..jumpa doktor, doktor cucuk kat bontot dan letak ubat kat tapak tangan dia..sian betul saya tengok dia..kenapa dia yg dok kat tengah2 yang kena..kanapa tak kena kat hubby atau saya jer....

ingat nak pergi kerja...tengok dia mcm teruk sangat so ambil keputusan ambil cuti lah...boss ada call walaupun dia outstation sbb ada sedikit kerja urgent..dah maklum dan kerja tu saya buat dari rumah jer...

sekarang tengok dia dah ok tp kena pantau juga sbb sesekali datang sakit dia mmg dia tak tahan ...ibu juga yang dia cari....balqis ada kat rumah mak dia...



2 ulasan:

jesnita_ns berkata...

siannya...moga cepat sembuh!

Hanim berkata...

jesnita ~ alhamdulillah...dah sembuh bengkak pun dah surut