04 Mac 2010

~Dua Beradik Tak Sihat~

Salam ceria Semua.....

Minggu ni Abg Kimie tak pergi sekolah langsung sebab demam...kali ni demamnya agak kuat dan teruk..batuk bertalu-talu sampai saya dengar pun naik risau....malam2 lagi la teruk batuk dia..sian tul... ada satu malam tu sampai menggigil-gigil dan macam nak kancing gigi dah saya tgk.... suhu badan tok sah cakap lah mmg panas melampau....dah kurus kering abg kimie tu... langsung tak lalu makan....lagi la melidi...muka pun makin kecik..nampak mata je besaq...tadi pi sekolah jumpa dengan cikgu..sembang-sembang..pot pet pot pet sikit.....cikgu suh balik ahad ni baru pi sekolah...dah setel bab tu...
Balqis pun sama selesema dan batuk... tak pernah lagi dia demam teruk klu cucuk pun panas kejab jer pastu dah baik... badan pun dah susut. Perkembangan terkini Balqis, tengah dok pulun angkat badan dan bontot..nak merangkak la tu...pastu tak boleh nak tinggal kejap....nangis terus...dia dah pandai tau...tambah2 klu tgk kita siap-siap pakai tudung lagi la....mata tu ikut jer ibu p mana...hikhikhik....takut kena tinggal la tu...

Moga anak-anak ibu cepat sembuh ya sayang...now ibu dah berjangkit dah setat ketat idung ni....sungguh tak selesa...

Abg Kimie masa masih sihat (blurr sikit sbb cahaya)


Awat muka jadi lagu tu dik oiiii

3 ulasan:

~aSHa~ berkata...

ibunye nampak muda je..tgk anak dah besar yg sulung..apa rahsia...serius ni

♥Azie♥ berkata...

moga cepat sembuh yer

Ibu Kimie & Balqis berkata...

asha ~ Ye ker nampak muda...toche2...tak de apa2 rahsia n petua pun..yg penting hepi selalu w/pun tgh tak hepi...akak serius gak nie ..hehhehe

Azie ~ terima kasih